Fredagens bokryggpoesi #1

For et par år siden var det veldig populært å lage små dikt eller setninger av bøker og boktitler, men så ble det plutselig stopp. Men for et par uker siden børstet Pia i Pias kulturkrok støv av denne trenden igjen og oppfordrer flere til å gjøre det samme. Denne uken holder hun også en giveaway hvor hun gir bort et eksemplar av boken Verden forsvinner av Liv Køltzow. Her er mine bidrag.

bokryggpoesi nr 1

Den gyldne notatbok – Håndbok for vaskedamer – Tause ofre – Personar du kanskje kjenner.

bokryggpoesi nr 2

En vakker dag – Jeg lar deg gå – Der fire veier møtes – La kloden spinne – Fordi overlevelse er ikke nok.

I dag ble det vanlig bokryggpoesi uten noen form for dikt som Pia hadde fått til, kanskje jeg prøver meg på den ved en senere anledning.

Da er jeg spent på om flere kaster seg med på utfordringen. Det var i hvert fall moro å prøve seg litt igjen.

HA EN STRÅLENDE FREDAG!

14 kommentarer om “Fredagens bokryggpoesi #1

1. Takk for det, Anette! 🙂 Her lades det opp til herrestafett i skiskyting og ikke minst avgjørelsen av Ski Tour Canada hvor jeg selvfølgelig heier på Heidi og Petter! 🙂
      Ha en super lørdag, Anette 🙂 Klem

1. Åååå, disse var så fine!

Jeg ble inspirert av deg og gikk gjennom bokhyllene mine for å se om jeg hadde klart å lage noen fine dikt, men det var bare masse fjas. Jeg tror det kommer av at jeg organiserer bøkene etter farge (bibliotekarene jeg kjenner synes det er en grusom måte å organisere bøker på…:O).

1. Takk for det, Alexander! 🙂 Etter farge ja, kanskje det ikke blir så enkelt da….. men dette er slett ingen enkel utfordring heller og jeg er sikker på at du hadde fått det til! Jeg har egentlig ikke noe system på bokhyllene mine men jeg prøver å sette bøker av samme forfatter sammen, men pga dårlig veggplass til flere bokhyller så havner leste bøker i boden.

2. Så fine dikt 🙂 Jeg husker også at jeg var med på Bokryggpoesi for noen år siden og det var gøy.Moro med 3 gull på 3 dager i Holmenkollen da Beathe, nesten godt det er pause til november nå for en blir nesten «sliten» av å se hvor flinke alle de norske utøverne er 🙂

1. Takk! 🙂 Helt fantastisk har det vært de siste dagene! 🙂 Og endelig har jeg fått litt troen igjen på skiskytterjentene. Ja, det skal bli godt med en pause nå for det er slitsomt å se, jeg håper at det blir litt mer konkurranse i langrenn til neste år og at de som er like bak tar et steg til opp, selv om jeg unner de andre suksess så ble det litt kjedelig at det var de som vant omtrent hver eneste gang og med mye. Ikke helt mine favoritter noen av dem forsåvidt så jeg håper mine favoritter skal komme tilbake neste sesong.