Boken på vent (9):Indias datter av Shilpi Somaya Gowda

Hver Tirsdag kommer jeg til å poste et innlegg her på bloggen min hvor jeg skal skrive om en bok jeg har veldig lyst til å lese og som har vært  meningen å lese en stund. Dette er for det meste bøker som har blitt stående i bokhyllen  en god stund, men ikke nødvendigvis. Det kan være en bok som ble kjøpt for mange år siden eller kanskje i forrige uke. Dette er en spalte som du gjerne må bli med på.
Ukens utvalgte  boken på vent er Indias datter som er skrevet av  Shilpi Somaya Gowda.

Jentebarn har ingen verdi på landsbygda i India, så når Kavita føder en datter, dreper ektemannen Jasu den nyfødte. Noen år senere føder Kavita nok en datter, og trygler sin mann om å få tilbringe én natt sammen med barnet. Den natten bringer hun datteren i sikkerhet på et barnehjem. I USA vokser Asha opp hos trygge og kjærlige adoptivforeldre. Likevel trekkes hun mot sitt fødeland, og reiser til India for å finne sin bakgrunn. Historien strekker seg over 20 år, og fortelles av de to mødrene og datteren de deler.

Denne har kjøpt for en god stund siden og jeg husker at jeg hadde planer om å lese den med det samme den kom i hus, men slik ble det ikke. Dette er en bok jeg har hørt mye fint om og historien virker veldig interessant og jeg gleder meg veldig til å lese den. Syntes det er veldig interessant å lese bøker om andre kulturer og kanskje litt viktig for oss også for å forstå kulturene deres litt bedre.

Går ut fra at noen av dere har lest denne boken!

document.write(»); Kom og bli med på denne utfordringen du også, og her ser du hvordan du blir med

• Lag et innlegg om boken på bloggen din, har du ikke blogg så fortell gjerne om boken i kommentarfeltet under her.
  • Link til mitt innlegg

Inspirasjon til denne spalten har jeg funnet på den engelske bloggen Books for Company

7 kommentarer om “Boken på vent (9):Indias datter av Shilpi Somaya Gowda

1. Kommer med en post senere i dag, Beathe! 🙂

Og Indias datter er en utrolig fin og rørende bok, og den har særlig en usedvanlig godt komponert avslutning, syns jeg. Bare å glede seg!